dissabte, 5 de maig del 2018

Una visita virtual


La Mercè escriu una carta a Marius  com si li fes una visita virtual a la seva habitació.

Pregunta estrella

Fer el mateix que ha fet la Mercè. Escriure un relat com si estiguessis fent una visita a la casa d’alguna persona important.
_____________________________________________________________________


Una visita inversemblant


 Es pot passar? Bon dia Sra. Caterina Albert! – Em permet parlar amb vostè una estoneta? –

- Li volia donar les gràcies personalment pels bons moments que m’ha fet passar amb les seves novel·les. Soc una admiradora del seu estil d’escriptura i de la seva riquesa lèxica. Fa tems que em rondava pel cap anar-la a veure a l’Escala però em feia basarda que la pogués molestar, i en  assabentar-me que passava uns dies a la casa de Barcelona no m’he pogut estar -.

- Prometo no prendre-li gaire de temps -

En primer lloc, la vull felicitar per la seva fortalesa densa que va guanyar els Jocs Florals d’Olot amb el monòleg en vers de “La Infanticida”. Va ser un escàndol i un rebuig del jurat per la temàtica i per haver-la escrit una dona, però la valentia que vostè va demostrar per seguir escrivint amb el pseudònim de Víctor Català i Montseny, protagonista d’una novel·la seva inacabada – va ser tota una heroïcitat i una benedicció pels lectors. Ara que, Sra. Caterina, li he de dir que la novel·la que em va robar el cor va ser la guanyadora dels Jocs Floral de Barcelona, Solitud! Estic enamorada d’aquesta obra i dels seus personatges rurals. Oh! Que bé ens va transmetre la lluita de la Mila contra el seu entorn social, la insatisfacció matrimonial, la recerca de l’amor, el desig de formar part d’alguna cosa, i com es fa forta per enfrontar-se al món real. Una meravella! Li puc assegurar que no m’estranya gens, que hagi sigut traduïda a deu idiomes.

-Bé ja marxo! Oh! Perdoni, m’he emocionat tan parlant amb vostè de “Solitud”, que he deixat de banda el que venia a fer, sempre em passa. El dia De Sant Jordi, vaig comprar, una novel·la seva, com es pot imaginar, titulada “Tots els contes” Jubileu / Vida Mòlta, i li volia demanar si me la podria signar, seria tot un honor tenir-la dedicada per una de les millors escriptores  lluitadora i tenaç de la Llengua Catalana -.

-Moltíssimes gràcies i espero que durant molts anys puguem gaudir de les seves novel·les -.

Emi Sánchez / 04-05-2018



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada