dissabte, 28 d’octubre del 2017

La lluita per la llengua


“Poeta per atzar i novel·lista editor per necessitat”.  - Joan Sales, un lluitador incansable

Pregunta estrella

Conservant el to, entre sincer i una mica irònic, respondre a una persona que no  ha entès una nostre actitud o acció. Hem d’explicar per quina raó ens considera  guillada.

___________________________________________________________________


Carta a una amiga
Barcelona, 29 octubre 2017


Estimada Júlia,

En l’última carta, us vaig fer saber que us estava escrivint a les dues de la matinada, perquè en rellegir-la vaig trobar una errada i la vaig tornar a repetir. Em dieu que estic “guillada” i no m’enfado pas, perquè teniu tota la raó. De vegades, fins i tot, m’ho dic jo mateixa per l’obsessió que tinc de perfeccionar tot el que escric. Aquesta dèria em fa perdre molt de temps, però no ho puc evitar, és més fort que jo. Sóc incapaç de ratllar una paraula o esborrar-la amb “típex”. Només m’atreveixo a guixar les expressions que m’interessen d’un llibre, però això sí, ha de ser amb llapis i regla. Sort que l’ordinador m’ha salvat la vida. Ara escric i reescric els textos fins i tot fent pífies per tenir la satisfacció de corregir-les amb un vist i no vist.

Així que, estimada Júlia, compadiu-me quan rebeu una carta meva perquè, als amics, us hi seguiré escrivint a mà. Prefereixo que les paraules em llisquin de la ploma, així us hi tinc més presents.

Amb tota l’estimació,

Emi     


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada