dilluns, 29 de gener del 2018

2 - El Pròleg de Mirall trencat

2 – El Pròleg de Mirall Trencat. “Quedarà un pròleg dels millors que s’han escrit mai al món. És un pròleg que farà època”. Joan Sales.

Pregunta estrella

Quin record d’infantesa o de joventut té arrels profundes en tu.            _____________________________________________________________________                                
Montserrat


Montserrat té arrels profundes en mi. Jo em delia per anar-hi a aquesta muntanya tan nostra i a casa meva no em van deixar. Tenia divuit anys i anava amb companyes grans i responsables de la feina, però  segons ells, era massa lluny. Anar a Montserrat era per a mi, fer un pas més a la meva catalanitat, i no la coneixia! Per a no ser-hi tot el dia a casa, vaig anar amb una amiga a una festa que organitzava, no m’interessava gens perquè no coneixia a ningú, però tot era millor que estar amb els pares. La cara d’emmurriada que portava feia palesa a tot el que pretenia treure’m un mot, bé a tots no, va haver-hi una persona, el que avui és el meu marit, que va aconseguir fer-me canviar l’estat murri per un de coqueteig. D’això ja fa cinquanta-set anys. No cal dir que a Montserrat vam anar-hi els dos i l’emoció i la gratitud als meus pares que vaig sentir ho revisc d’una manera insòlita com si fos ara.

Emi Sánchez / 26-01-2018

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada