divendres, 3 de novembre del 2017

La tendresa

“A mi el que va passar llegint la vostra novel·la és que em vaig enamorar de la Colometa.” Joan Sales.

Pregunta estrella

És la esta major de Gràcia i la Colometa és a la Plaça del Diamant. És una nit alegre i ella balla i va mudada. Ningú no diria que té dos problemes: un de físic perquè la goma li estreny la cintura i un de mental que és la tristesa per la mort de la mare. I tots dos se sumen.
Inventa’t alguna situació paral·lela. Han d’aparèixer tots dos problemes. I de fora estant, ningú no ha d’adonar-se’n.
_____________________________________________________________


                                        Neguits

Mentre em dirigia al cinema per a veure un documental, la urticària que m’havia visitat i
m’acompanyava des de feia dies, em mortificava per diverses parts del cos sense mirament, i jo per dignitat, sense poder-me gratar.

El reportatge era fascinant: Les grans obres de Leonardo da Vinci. “Jo gaudint de les pintures i en Josep, esperant el resultat d’un Tac” Les imatges reproduïen la vida de l’artista i la meva picor s’expandia amb insistència.  “En un Tac poden haver-hi sorpreses” Les pintures renaixien en la pantalla i els meus ulls les engolia amb exaltació, potser ajudada per la frisança que tenia. “M’hauria d’haver quedat amb ell fins a sortir  de dubtes”  Els crèdits em van fer tornar a la realitat. “Va, no vull pensar-hi més, no serà res”
En acabar la filmació, les companyes proposen anar a fer un cafè, però jo, donant una disculpa fiable, vaig anar-me’n perquè el que realment em venia  de gust, era arribar a casa, fer una abrasada a en Josep i tot seguit treure’m la roba per gratar-me plàcidament.

Emi Sánchez – 27/10/2017

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada