divendres, 15 de desembre del 2017

El vent, les flors, els àngels i l'amor



Mercè Rodoreda: "Vaig a veure què passa amb el vent i les flors" (i amb els Àngels i amb l'amor)

Pregunta estrella

Inventa't el nom d'una flor i també les seves característiques, que en aquest cas, han de respondre a alguns trets de la teva personalitat
______________________________________________________________


                       La flor de l'amor

La llavor d’aquesta flor, té una gran part de força i la resta és plena d’amor. Va ser plantada en terra hostil i pedregosa, però a l’hora de néixer la seva força va ser tal, que no va haver-hi cap basarda que la pogués aturar. La tija creixia i creixia i la flor ho veia tot: la injustícia, la fam, la guerra, i pensà! -si això es cura amb amor -. Les fulles que la cobrien protegien el seu tresor, perquè si hagués sigut  per ella, ho hauria donat tot: un pètal pels que pateixen, un pètal pels infants, un altre pels que es refugien i l’últim per millorar el món. Que li quedarà a aquesta flor quan es desfulli del tot? L’hi quedarà el nèctar que els ocells han espargit en una terra més fèrtil però hauran de fer camí. Potser tindran altres formes, i també  altres colors, però l’amor que s’hereta, passarà de flor amb flor.




                                     La flor de Chopin

Escoltava música i contemplava apassionadament el moviments dels núvols. Enmig d’uns de blancs i flonjos, hi vaig descobrir una flor; me l'estava descrivin Chopin. La seva música em parlava, em transportva al  cel i em feia veure-hi clar. Entremig d’aquelles formes contornejades de blau, hi havia una flor preciosa amb pètals de quatre colors: el color de l’esperança, el de la força, el de la lluita i el de la il·lusió. La tija era un flabiol, no, per la seva alçada era una tenora, a més, no  hi portava el tamborí;  potser entre les notes em vaig equivocar jo. La balada arribava al final i la flor tot just començava a caminar. On m'havia de dur?

Emi Sánchez /15-12-2017




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada